Myasthenia Gravis Strona Główna Myasthenia Gravis
Forum serwisu internetowego dla miasteników
www.miastenia.vel.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
skutki uboczne
Autor Wiadomość
klara 
Złoty Użytkownik
klara



Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 09 Sty 2008
Posty: 323
Skąd: wadowice
Wysłany: 2009-11-27, 10:45   skutki uboczne

Długo myślałam gdzie by zacząć nowy temat , gdyż pojawiło sie u mnie coś nowego :shock: Niestety.Byłam u laryngologa gdyż pomyslałam że to chroniczne zapalenie gardła wynika z czegoś innego, że może po sterydach coś mi się tam groźnego dzieje. A tu tymczasem okazało się , ze mam zatoki! Wow.I mam 14 antybiotyków w zastrzyku :cry: Ten ciągły katar co mi towarzyszy to efekt tych zatok! Jeśli chodzi o mnie i skutki stosowania sterydów to skutków ubocznych mam mase, poczynając od oczów, tuszy, wypadaniu włosów , cholesterolu i teraz jeszcze zatok i pewnie jeszcze wiele innych ! :-/
 
 
 
Karol 
Złoty Użytkownik



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 538
Wysłany: 2009-11-27, 11:18   

Przy stosowaniu sterydów o infekcję nie trudno, obniżają one bardzo odporność organizmu. Gdy stosowałem wysokie dawki sterydów podobnie jak Ty doświadczyłem dużo skutków ubocznych – stany zapalne gałki ocznej, układu moczowego no i oczywiście problemy z cholesterolem itd. Wszystko wróciło do normy, gdy zmniejszyłem dawkę sterydów – obecnie biorę 1,5mg co dwa dni. Jesteś świeżo po operacji Klaro i masz osłabiony organizm, uważaj na siebie, gdyż w twojej sytuacji o infekcję bardzo łatwo. Teraz w sezonie grypowym unikam duży skupisk ludzkich, a szczególnie aptek, przychodni itd. mimo, że praktycznie ustąpiły mi po operacji wszystkie objawy miastenii. Trzeba bardzo uważać aby ponownie nie rozchwiać naszego układu immunologicznego, gdyż może to skutkować nawrotem choroby.
Pozdrawiam Karol
 
 
 
mania 
Złoty Użytkownik
mania



Pomogła: 53 razy
Dołączyła: 20 Paź 2007
Posty: 1477
Wysłany: 2009-11-27, 16:53   

Zgadzam się z Karolem w zupełności. A najciekawsze jest to, że lekarz mi mówił ostatnio, że czemu jak tak się bronię przed sterydami, jak to wszystko co mówią/piszą to przesada i, że każdy organizm reaguje inaczej. Wiadomo, że każdy z nas będzie miał inne objawy, ale... wiadomo, że one raczej będą.
 
 
Ryniu 
Złoty Użytkownik


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 220
Wysłany: 2009-11-28, 11:13   

hejka ludziska :lol: nie dajmy się zwariować,ludzie i bez sterydów chorują,mają katar,boli gardło itd... prawdą jest,że układ odpornościowy jest słabszy,ale np ja,a biorę już 16 miesięcy koks,to skutkiem ubocznym jest duży brzuch ;-) i podgardle haha
 
 
 
Ryniu 
Złoty Użytkownik


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 220
Wysłany: 2009-11-28, 11:24   

hejka Maniu ;-) w moim przypadku,ja nie mogłem się bronić przed sterydami,bo ja nie mogłem funkcjonować,jeżeli się bronisz,tzn nie są Ci potrzebne :lol: masz rację Maniu,każdy reaguje inaczej-pozdroweczka
 
 
 
Karol 
Złoty Użytkownik



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 538
Wysłany: 2009-11-28, 20:03   

Bronić się przed sterydami za wszelką cenę,. ryzykując nasilenie się objawów związanych z miastenią jest nierozsądne. Sterydy jak każdy inny lek właściwie stosowany przynosi korzyści w walce z chorobą, poprawia komfort życia itd. Trzeba jednak pamiętać o ubocznych skutkach stosowania sterydów i starać się minimalizować negatywne skutki ich działania. Obniżenie ogólnej odporności organizmu spowodowane działaniem sterydów powoduję, że nasz organizm o wiele łatwiej można ulec infekcji, co w konsekwencji może powodować nasilenie się objawów związanych z miastenią. Obecnie szaleje grypa, a więc wolę unikać sytuacji, gdzie można się nią łatwo zarazić i ryzykować nawrót choroby.
 
 
 
mania 
Złoty Użytkownik
mania



Pomogła: 53 razy
Dołączyła: 20 Paź 2007
Posty: 1477
Wysłany: 2009-11-28, 22:08   

Wyjaśnię coś na temat mojej wcześniejszej wypowiedzi. U mnie sterydy nie są niezbędne, przynajmniej na razie. Dlatego ich nie biorę. Wszystko w konsultacji z lekarzem, nic na własną rękę.

Oczywiście inaczej wyglądałaby sytuacja gdyby lekarz zlecił sterydy - a pacjent by nie brał, to już nierozsądne.
 
 
krysiarz 
Złoty Użytkownik
krystyna


Pomogła: 21 razy
Dołączyła: 25 Paź 2007
Posty: 415
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2009-11-30, 10:28   

Zgłaszam się jako ta nierozsądna, jak poczułam się w miarę dobrze po przełomie, mimo że pani dr była za pozostawieniem małej dawki sterydu, ja oczywiście po konsultacji z p. dr odstawiłam je, efekt był taki, że ładnie schudłam itd, ale niestety jak wiecie gdy musiałam się bardziej sprężyć czyli dźwigać mamę we wrześniu doszło do okropnego pogorszenia. Tak więc niestety jak lekarz mówi trzeba brać to go słuchajmy, najwyżej gębusia będzie ładniejsza od księżyca w pełni no i ciałka ciut więcej. Wolę jednak to niż następny przełomik. Rozsądek musi zwyciężyć, no i oczywiście higiena życia żeby nie zarazic się wiruskami.
_________________
krystyna
 
 
 
gosiarawa79 
Złoty Użytkownik
gosia79


Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 19 Maj 2008
Posty: 126
Skąd: rawa mazowiecka
Wysłany: 2009-11-30, 22:02   

Ja brałam encorton półtora roku,stopniowo zmniejszając dawkę,od miesiąca już nie biorę i czuję się całkiem całkiem.Rwelacji nie ma,ale obiad ugotuję,wyjdę z dzieckiem na spacer i przede wszystkim widze normalnie. Waga już po mału spada,także mi jak na razie sterydy pomogły. Co do odporności to ludzie chorowali i będą chorować,na to nie ma reguły,ja jakiejś większej różnicy nie zauważyłam,bywało tak że siedziałam w domu,nie wychodziłam nigdzie i tu bach,przeziębienie. Teraz staram się wychodzić regularnie na spacery i to daje lepsze rezultaty,jak na razie jakoś sie trzymam i grypka mnie nie łapie :lol: byle tak dalej :lol:
_________________
gosia
 
 
 
Karol 
Złoty Użytkownik



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 538
Wysłany: 2009-12-01, 00:05   

Oczywiście, że ludzie będą zawsze chorować, tylko czym innym skutkuje zachorowanie na grypę dla człowiek ze normalnym układem immunologicznym, a co innego dla chorych na miastenie.Miastenikom odradza się szczepienie przeciw grypie, gdyż już one niesie z sobą poważne zagrożenia i mogą spowodować destabilizacje układu immunologicznego, a co tu mówić o ciężkiej grypie lub innej infekcji. Sterydy eliminują przeciwciała przeciw receptorom acetylocholiny, ale nie tylko, eliminują też przeciwciała, które chronią nasz organizm przed infekcjami i dlatego powinniśmy „dmuchać na zimne”. Jeżeli mam wybierać między chorobą, a nawet uciążliwą czasami profilaktyką (dokładna higiena oraz unikanie dużych skupisk ludzkich – sklepy, przychodnie, kina itd.), to wybieram profilaktykę.
 
 
 
krysiarz 
Złoty Użytkownik
krystyna


Pomogła: 21 razy
Dołączyła: 25 Paź 2007
Posty: 415
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2009-12-01, 10:34   

Przy sterydach i szalejącej grypie zażywam codziennie łyżeczkę nalewki czosnkowej i łyżkę aloesu, mam nadzieje że te specyfiki mi pomogą i nie złapie mnie grypsko, wszyscy polecają czosnek więc się stosuję do zaleceń.
_________________
krystyna
 
 
 
Karol 
Złoty Użytkownik



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 538
Wysłany: 2009-12-01, 10:45   

Jeśli chodzi o domowe sposoby, to podobnie jak Krysia stosuje czosnek, ale nie w formie nalewki tylko w postaci olejowego ekstraktu w kapsułkach (Alitol) oraz wypijam szklankę wody z rozpuszczoną w niej łyżką miodu przygotowany dnia poprzedniego.
 
 
 
mania 
Złoty Użytkownik
mania



Pomogła: 53 razy
Dołączyła: 20 Paź 2007
Posty: 1477
Wysłany: 2009-12-01, 12:36   

Ja troszkę nie na temat, ale już kiedyś słyszałam o różnych sposobach tzw. "babcinych", na grypę, przeziębienie itp. (to apropo tej łyżeczki miodu, o której wspomniał Karol). Wrzucę to na nowy temat, to proszę zaglądnijcie, i podzielcie się swoją wiedzą :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
xalisx 
Złoty Użytkownik


Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 22 Lut 2008
Posty: 259
Wysłany: 2009-12-01, 13:39   

Ja mam wysoki cholesterol 256 mg :roll: , bo przez długi okres brałam duże dawki encortonu. Ale naszczęście teraz już biorę mniejsze dawki, wiec mam nadzieje, że z czasem będzie w normie. :-D Zaznaczam, że odżywiam się bardzo zdrowo, a tu taki cholesterol :-/
 
 
Karol 
Złoty Użytkownik



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 538
Wysłany: 2009-12-01, 17:44   

Po zmniejszeniu dawki encortonu do 5mg co dwa dni, cholesterol wrócił do normy. Teraz biorę 1,5mg encortonu co dwa dni i kolejne badania wykazują cholesterol w normie. Cały czas staram się utrzymywać niskokaloryczną dietę i zdrowo się odżywiać.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 10